Wie zijn wij?

Stichting IMtest is een ideële stichting die geheel onbezoldigd en belangeloos werkt.

De bestuursleden zijn:

Ruud Gommers Stichting IMtest

Ruud Gommers

Penningmeester
Ik ben Ruud Gommers. Econoom, ex-bankier, directeur MKB-bedrijf. Optimist, maatschappelijk betrokken en constructief op zoek naar verbindingen. Door de coronacrisis is het binnen ons bedrijf in de logistieke sector door diverse uitvallers en de RIVM maatregelen aanpoten maar gelukkig werken we nog. Om ons heen zie ik helaas veel ondernemers met grotere problemen. Met stichting IMTest zien we kansen om enerzijds individuele mensen gerust te stellen en sneller weer aan het werk te krijgen en anderzijds versneld kennis op te doen die de wetenschap kan helpen bij toekomstige ontwikkelingen. Ik was dan ook snel overtuigd om daar mijn bijdrage aan te leveren.

Emile de Wijs Stichting IMtest

Emile de Wijs

Secretaris
Ik ben Emile de Wijs. Ik ben getrouwd, vader van twee kids en werk nu zo’n 25 jaar als jurist. Dat gaat over regels. Maar regels gaan over mensen en daar gaat het mij om: mensen helpen met het oplossen van hun probleem. Die oplossingen zijn er vaak al, je hoeft ze alleen nog maar te vinden. Maar ik ken niet elke oplossing, zoals hoe we mensen nu beter kunnen maken. En zorgen dat deze epidemie uitdooft. Maar ik wil er wel mijn kleine steentje aan bijdragen. Daarom zei ik van harte ja, op de vraag of ik het doel van Stichting IMtest wil helpen realiseren.

Dorien van Doorn Stichting IMtest

Dorien van Doorn

Voorzitter
Ik ben Dorien van Doorn. Toen de coronacrisis begon, viel bijna al mijn werk weg. Ik dacht continu: hoe kan ik bijdragen met mijn expertise in supply chain? Gaandeweg kwam ik erachter dat het belangrijk was om alle mensen sociaal aan de gang te houden. Met dat doel heb ik de Stichting IMtest opgericht. We kunnen de mensen weer vertrouwen en hoop geven om deze crisis te doorstaan en er sterker uit te komen. Ik heb in het verleden vaker een stichting opgericht en aan verschillende maatschappelijke besturen deelgenomen. Al die kennis kwam me nu goed van pas. Toen ik eenmaal aan het werk was voor de stichting, bleek echt iedereen in mijn netwerk mee te willen werken en dat is een geweldige ervaring.

De Stichting IMtest wordt mede mogelijk gemaakt door de belangeloze inzet van talloze vrijwilligers.

Statutaire doelstelling Stichting IMtest

1. Informeren van individuen of zij antistoffen hebben ontwikkeld tegen het virus SARS-CoV-2 dat COVID-19 veroorzaakt.
  2. Beperking van de maatschappelijke ontwrichting door de onzekerheid voor individuen over de status van de ziekte weg te nemen.
  3. Ondersteuning bieden bij het verzamelen van informatie over de Nederlandse groepsimmuniteit voor gemeenschappelijk doel, en het bevorderen van de samenhang en bundeling van data.
  4. Advies over Supply Chain ondersteuning voor de uitvoering van testen op antistoffen tegen het virus SARS-CoV-2 dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.
  5. Ontlasting reguliere infrastructuur van de medische zorg door gebruikmaking van onafhankelijke geaccrediteerde testlaboratoria.
  6. De stichting streeft naar maximale toegankelijkheid voor iedereen.
  7. Deze activiteiten zullen ook voor andere pathogenen kunnen worden opgepakt.